Saturday

OBSES! JODOH! CALON SUAMI!




"Jangan obses sangat dengan dia tu,tak baik".
"Obses?".Taklah,semua orang nak mempunyai jodoh yang baik.Aku nampak dia sempurna untuk menjadi imamku sebab tu aku bercita-cita untuk bersamanya"

"Tapi kadang-kadang aku harus sedar realiti dengan fantasi.Dalam angan mungkin aku boleh menjadikan dia imamku,di realiti,nampaknya dia telah memilih makmum untuk dirinya dan orang itu lebih sesuai dengannya"

"Kerna dia mencari jodoh seperti Saidatina Khadijah,sedangkan aku hanya insan biasa.Ataupun yang paling dekat jodoh yang dicarinya seperti Anna Althafunissa,sedangkan aku dengan Anna Althafunissa pun jaraknya bagaikan langit dengan bumi".


"Itulah memilih sangat.Awak ingat awak tu makin muda,sekarang umur dah dekat 30-an pun tak berkahwin lagi"

"Alhamdulillah untuk kata-kata itu"

Jawapan untuk kata-kata makcik yang baik hati tu tadi.

"Saya bukan memilih,cuma saya takut jika saya pilih calon suami yang tidak mampu menjadi imam saya,saya tak mampu untuk menghormatinya selayaknya seorang suami.Dan saya tahu,jika seorang isteri tidak menghormati suaminya,maka nerakalah tempatnya.Salahkah saya untuk memilih calon suami yang membawa saya ke syurga???



No comments:

Post a Comment